Mediatiedote: K50-festarit 2017

Lehdistötiedote 23.3.2017

K50-festareilla rakkaus ei katso ikää

K50-festarit saavat jälleen jatkoa, kun tapahtuma järjestetään Turussa ja Tampereella toukokuussa 2017. K50-festarit kokoavat viihteestä sekä energisestä arjesta ja elämästä kiinnostuneet yli viisikymppiset viihtymään yhdessä. K50-festareilla on nimensä mukaisesti aikuisille suunnattua ohjelmaa, josta nautitaan ilman yläikärajaa. Paikalla on myös useita yrityksiä kertomassa tuotteistaan ja palveluistaan Tapahtumien tarkoituksena on yhdistää aikuisia ihmisiä mukavan päivän merkeissä ja samalla tarjota väylä löytää mielenkiintoisia palveluja ja tuotteita. Tapahtumat ovat messuhenkisiä ja kävijät pääsevät tutustumaan eri alojen esittelypisteisiin, niin hyvinvointiin, liikuntaan, teattereihin, remontointiin, matkailuun kuin talouteen liittyen. Molemmissa tapahtumissa on mukana jopa sata yritystä. Tämän vuoden tapahtumien teemana on rakkaus ja luvassa on paljon teemaan sopivaa ohjelmaa. Tapahtumien info-pisteiltä voi käydä nappaamassa E-kontaktin rintapinssejä, joilla voi viestittää onko esimerkiksi etsimässä tapahtumasta seuraa tosimielellä, pelkkää tanssikaveria, vai onko kenties varattu kotikissa. Tampereella on mm. rakkauskaraokea, rakkausduon esiintyminen ja rakkausteemainen työpaja, minkä lisäksi lavalla nähdään Elvis show by ARON, sekä Dave Lindholm. Turussa musiikista vastaa tenori Jyrki Anttila ja Sopraano Tiina Vahevaara. Lavalle nousee myös upea drag-artisti NikoLa. Vaikka kyseessä on festarit, on ohjelmassa myös paljon asiapitoista sisältöä ja tietoiskuja mm. matkailuun ja hyvinvointiin liittyen. Turussa tapahtuman juontaa Onnenpyörä-ohjelmasta tunnetuksi tullut viihteen ammattilainen, koomikko-imitaattori ja televisiojuontaja Janne Porkka. Tampereen tapahtuman juontaa kirjailija ja poliitikko Rosa Meriläinen.   Kesällä 2016 K50-festarit keräsivät n. 7000 - 8000 aurinkoista kävijää Etelä-Suomen kaupungeissa. Palaute on ollut niin positiivista, että 2017 on luvassa erilaisia K50-tapahtumia entistä suuremmin ja näyttävämmin. -''Erittäin hyvä tapahtuma, koska täällä on juuri meille suunnattua tekemistä ja meidän intressipiiriin kuuluvia asioita'', kävijän kommentti Tampereen Pakkahuoneen K50-messuilla 14.01.2017.   K50-tapahtumakiertue saa jatkoa seuraavasti:
  • K50-festarit Turku, Hansakortteli ja Yliopistonkatu, la 13.5.2017
  • K50-festarit Tampere, Tullinaukio ja Tullintorin kauppakeskus, pe-la 19.- 20.5.2017
  • K50-festarit Naantali, Kaivohuone ja Kirkkopuisto, la 2.9.2017
  • K50-risteily Viking Grace, Turku-Tukholma, ke-to 1.-2.11.2017
  Seuraavat K50-festarit ovat Turun Hansakorttelissa ja Yliopistonkadulla lauantaina 13.05.2017 klo 10 - 18. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja kaikilla on mahdollisuus osallistua, sillä K50-tapahtumissa rakkaus ei katso ikää. Tapahtumat tuottaa tamperelainen tapahtumatoimisto Huikea, joka on erikoistunut yli viisikymppisille suunnattujen messujen järjestämiseen. Ohjelmaan ja näytteilleasettajiin voi tutustua tarkemmin täällä.   Lisätietoa: Jenna Ylikoski, 050 359 5573, jenna@huikea.net

Kuvapankki

Ohessa kuvia vapaaseen käyttöön kuvituskuviksi. Klikkaamalla kuvaa saat tallennettua täyden resoluution kuvan.   Kuva Instagramiin | Kuva Facebookiin

Esiintyjät

Tapahtumat juontaa Turussa Janne Porkka ja Tampereella Rosa Meriläinen. Turussa esiintymässä mm. drag-artisti NikoLa ja tenori Jyrki Anttila sekä Sopraano Tiina Vahevaara, Tampereella Dave Lindholm, Elvis show by Aron ja meikkitaiteilija Raili Hulkkonen

Menneet tapahtumat

Ohessa tunnelmakuvia viime kesän K50-festareilta.

Yrittäjät

Tekijät tapahtumien takana. Kuvat (c) Marko Rämä